איך לצמוח באינסטגרם?

גלעד, איך משיגים עוד עוקבים באינסטגרם?

זו אחת השאלות הנפוצות ששואלים אותי. אני אוהב לענות על שאלה בשאלה, ולכן אני שואל מיד – מי את.ה בכלל ולמה שמישהו ירצה לעקוב אחריך? (בדרך כלל אני מקבל פרצוף עקום בתגובה). אני מודה שאני עושה את זה גם כדי להטריל אבל גם כדי להעביר את המסר שלי. והמסר שלי הוא בעצם כפול: גם שכמות עוקבים זו לא המטרה, וגם שכדי שמישהו יעקוב אחרי הפרופיל שלך או של העסק שלך, הוא צריך אינטרס לעשות את זה.

הרשתות החברתיות ואינסטגרם בתוכם מוצפות בתוכן, וכדי שמישהו יבחר להשקיע בך מהזמן שלו ואולי אפילו ללחוץ על כפתור ה-follow הנחשק – הוא צריך סיבה טובה.

אז כדאי שהפרופיל שלך יבהיר מי את.ה ולמה כדאי לעקוב אחריך וחשוב שהתוכן שלך יתן ערך. איך עושים את זה? ואיך מגדילים את כמות העוקבים או אחוז המעורבות אחרי שעשינו את זה? מיד נתחיל לעבוד על זה.

רגע לפני שצוללים

פסקה קצרה על מי אני ומה הלגיטימציה שלי בכלל ללמד אתכם על אינסטגרם? אהלן, אני גלעד המזוקן ואני מאמן צמיחה. גם בזקן, וגם צמיחה אישית ועסקית. הסיפור שלי בקצרה הוא שהפסקתי להתגלח, התחלתי להעלות תוכן עקבי ברשתות החברתיות, הלכתי וצמחתי, והיום התחביב החמיר והזקן שלי הוא העסק שלי – בין היתר אני מנהל קהילה ארצית של 2500 מזוקנים,  יזמתי משלחת ישראלית ראשונה לאליפות העולם לזקנים ושפמים (לקחתי מקום 9), אני יוצר הפקות וידאו מקוריות, משתתף בהפקות טלוויזיה ואירועים בדמויות שונות ועוד. עם הצמיחה הבנתי שכמו שאני מצליח ומתפרנס מהזקן שלי, ככה אני גם יכול לעזור לאחרים להצליח עם הכישרון או העסק שלהם. כל הידע שאיתו אני עובד מבוסס על הניסיון שלי בעבודה עם פרופילים שלי ושל לקוחות שלי.

לא משנה אם הפרופיל שלכם הוא אישי או עסקי ומה המטרה שלכם מהחשבון, העקרונות והכלים שאציג צריכים לסדר לכם את הראש. במדריך הקרוב אני מתכנן לעשות לכם סדר בשלושת החלקים שאני רואה אותם כפירמידת הצמיחה באינסטגרם.

קצת על אינסטגרם

כמה דברים בסיסיים שחשוב לדעת על אינסטגרם כרקע לפירמידה. לאינסטגרם יש יותר ממיליארד משתמשים חודשיים פעילים, והשימוש הממוצע באפליקציה הוא כשעה ביום. המודל העסקי של אינסטגרם הוא פרסומות – האינטרס שלה זה שהמשתמשים ישארו באפליקציה כמה שיותר כדי שיראו ויקליקו על יותר פרסומות. 

איך עובד האלגוריתם של אינסטגרם?

יש לו 2 פונקציות עיקריות:

  1. האלגוריתם עוקב אחרי כל פעולה שאתם עושים באפליקציה – למה אתם עושים לייק, אחרי מי אתם עוקבים, על איזה פוסטים אתם מתעכבים – על מנת להתאים לכם תוכן שישאיר אתכם בפנים.
  2. האלגוריתם מדרג את הפרופיל שלכם לפי משתנים שונים וככל שהוא תופס אתכם כאיכותיים יותר כך הוא יתגמל אתכם בחשיפה. אינסטגרם לא מפרסמת כיצד מבצע הדירוג, אך מהניסיון שלי בעבודה עם לקוחות – כל הדגשים שאדבר עליהם נותנים תשובה לשאלה איך להעלות את הדירוג של הפרופיל – כולל ההגדרות השונות, שימוש בכל הפונקציות הקיימות, ושימוש נכון בהאשטאגים.

איך בונים פרופיל מיטבי באינסטגרם?

לקראת ההגדרה של ההגדרות בפרופיל, כדאי לשאול את עצמכם מספר שאלות ולענות עליהם בכתב כדי שיבואו לידי ביטוי בפרופיל.  

  • מי אתם ולמה אתם עושים את מה שאתם עושים?  
  • מי קהל היעד שלכם? מה מעניין אותו?
  • מה הערך שאתם נותנים לו? האם זה ערך שהוא ישמח לקבל?
  • מי המתחרים שלכם בפלטפורמה? מי השותפים שלכם? 
  • מה הערך הייחודי שאתם נותנים לעומת אחרים? 
  • מה מטרת החשבון שלכם? לאיזה פעולה תרצו להניע את העוקב שלכם?

זו טעימה משאלות רלוונטיות שחשוב לשאול כדי לוודא שהפרופיל שלכם ישרת את המטרות שלכם. פרופיל האינסטגרם צריך להיות חלק מתוכנית שיווקית גדולה יותר, ולא מטרה בפני עצמו. אז חשוב לזקק את המסרים מתוך התשובות ולוודא שהם באים לידי ביטוי גם בכל ההגדרות הבאות של הפרופיל וגם בתוכן שלכם בהמשך.

ניגש לעריכת הפרופיל וההגדרות החשובות:

שם משתמש:

צריך לייצג אתכם בצורה ברורה, להיות קצר וקליט ככל האפשר. חשוב שיהיה קל להבין אותו ולחפש אותו. לא כדאי להשתמש במספרים או בקו תחתון גם אם השם שרציתם תפוס. נסו להשתמש נקודה בין שתי המילים, ואם עדיין תפוס – מומלץ להוסיף מילה רלוונטית כלשהי. כיום קל יחסית לשנות את שם המשתמש בפלטפורמה, אז תעשו נסיונות עד שמצליח. כדאי לנסות לייצר אחידות בשם המשתמש בין כל הפלטפורמות שלכם, זה יקל עליכם במיתוג ויעזור לאנשים למצוא אתכם בקלות.

תמונת פרופיל:

התמונה צריכה להיות איכותית וברורה, כי ברוב המקומות יראו אותה בגרסה קטנטנה. המטרה היא שתייצג אתכם היטב וגם תהיה זכירה. אם מדובר בפרופיל פרטי או בעסק עם מיתוג אישי, אני ממליץ על הדשוט – תמונת פרופיל יפה ומזמינה שמייצגת אתכם. אם מדובר בפרופיל המייצג עסק של יותר מאדם אחד, מומלץ להשתמש בלוגו העסק או באילוסטרציה שלו – בגרסה המותאמת לפרופיל ולחיתוך העגול שלו.

כותרת:

הזדמנות להציג את עצמכם ב-15 תווים כאשר מה שתכתבו בה יוכל להופיע בחיפוש – ההמלצה שלי היא לכתוב מה שלא מופיע בשם משתמש, כמו למשל שם בעברית ובצירוף קטגוריית העסק שלכם, כמו למשל “תומר גול צלם חתונות”.

תיאור הפרופיל:

מה זה הביו בעצם? תיאור מינימליסטי של העסק שלנו. אפשר לכתוב אותו בשתי אפשרויות – או משפט או שניים מחוברים, או רשימה של מילות מפתח (לרוחב או לגובה). חשוב שכל מילה שיש שם תתרום לכם מבחינת מיתוג, אפשר בהחלט לוותר על מילות קישור. יש לכם 150 תווים אבל לא חייבים להשתמש בכולם. מומלץ להוסיף אמוג’ים אם הם ממתאים למיתוג העסק שלכם. רצוי שהשורה התחתונה של הביו תהיה מיועדת להנעה לפעולה לטובת הקישור שלכם.

קישור:

באינסטגרם יש בעיקרון קישור אחד ויחיד, הקישור בביו. התייחסו אליו בכובד ראש והכווינו אנשים אליו מתוך הפוסטים והסטורי שלכם. מותג גדול וחזק יכול להרשות לעצמו לשים את אתר האינטרנט הראשי שלו, אבל זו לא ההמלצה שלי לכל מי שמחפש עוד לצמוח. הייתי שם קישור ספציפי מהאתר, לאירוע מסוים, פוסט אחרון מהבלוג, מבצע לזמן מוגבל וכו’ – שיהיה קישור מתחלף בהתאם לצורך שלכם. את הקישור הזה הייתי מקצר עם bitly.com על מנת לספור כניסות ולבדוק את האפקטיביות של ההנעה שלכם לפעולה.

היילייטס:

המקום שבו אפשר לשמור את הסטוריז לתמיד, מחולקים לקטגוריות שייצגו את הפרופיל שלכם בצורה יפה. אפשר לייצר להם אייקונים יפים עם כלים כמו Canva.com , ובהתאם לסוג הפרופיל והסטורי שאתם מעלים לייצר קטגוריות לפי תחום עניין, מיקומים, שאלות ותשובות ועוד.

הגדרות חשובות נוספות:

חשבון עסקי – המעבר לחשבון עסקי הוא פשוט, ומאפשר יצירת כפתורי הנעה לפעולה בתפריט כמו טלפון, שליחת מייל וניווט אל העסק בנוסף לגישה ל-insights שילמדו אתכם מידע חשוב על הקהל שלכם ונתונים על התוכן שאתם מעלים ואיך הביצועים שלכם.

אבטחת החשבון – בידקו היטב שאתם יודעים את הסיסמה שלכם, שמספר הטלפון והמייל שלכם מעודכנים בחשבון. מומלץ להפעיל אימות דו שלבי, ולחבר את הפרופיל אל העמוד העסקי שלכם בפייסבוק יכולת שחזור החשבון במידת הצורך.

איך יוצרים תוכן איכותי?

תוכן איכותי הוא תוכן שיש מחשבה מאחוריו, נעשה בצורה מקצועית ונותן ערך. בכל פוסט שאתם מעלים, אם לפיד ואם לסטורי – אתם יכולים גם להרוויח עוקבים וגם לאבד עוקבים. ולכן חשוב מאוד לשים לב שהאיכות יותר חשובה מהכמות. תהליך יצירת התוכן מורכב מכמה שלבים:

איזה תוכן קיים יש לנו?

בצורה מסודרת כדי לרכז את כל התכנים שיש לנו כבר מוכנים, בתיקייה בענן (אני משתמש ב-Google Drive) שתסתנכרן לגיבוי אוטומטית ותאפשר עבודה משותפת עם אנשים שתרצו. את התיקייה כדאי לסדר לפי קטגוריות רלוונטיות, ולהעתיק פוסטים שמתאימים לעתיד לתיקייה נוספת.  לפי כמות ואיכות התוכן שקיים, נוכל להחליט מה וכמה לייצר בהמשך.

יצירת תוכן:

תלוי באופי שלכם, בעסק שלכם וביכולת שלכם לייצר תוכן – אנשים נוטים לבחור לעבוד באחת משתי גישות.

הגישה הראשונה היא לצלם תוכן וישר להעלות אותו. לא לתכנן הרבה מראש, אלא באופן יומיומי יוצרים ועורכים בהתאם לצורך ורעיונות שצצים.

הגישה השניה היא לייצר את התוכן מראש בתכנון קדימה. לתכנן מראש ימי צילום, אם של צלם מקצועי ואם של חברעובד עם סמארטפון, שייצרו את התוכן שתרצו להציג, ואז להעלות אותם בתזמון מראש. גילוי נאות – כל התמונות במדריך הזה ומאות נוספות צולמו ביום צילומים קצרצר של 3 שעות. תודה לצלם המוכשר לאון לואי על יום נהדר ותמונות נפלאות!

אפשר גם לשלב בין שתי הגישות, ולהעלות תוכן יומיומי בסטורי לעומת תוכן שמתוזמן מראש לפיד.  

תכנון ותזמון גאנט חודשי

הסדר שאני אוהב לעבוד איתו כדי לתכנן חודש קדימה הוא בצורה הבאה. יוצרים קובץ excel עם עמודה של יום ותאריך, אירועים שקורים באותו יום, ורעיונות. שלבו בתוך החודש הזה מה שתרצו – אם זה חגים ומועדים קבועים מראש או ימים עולמיים רלוונטיים ( מגלים אותם באתר Daysoftheyear.com ). כל שורה בטבלה תהיה תאריך, רעיון לפוסט, ובה אפשר לכתוב גם את התיאור, את מי לתייג ואת ההאשטאגים. אחרי שהטבלה מוכנה ואתם מרוצים ממנה אפשר לתזמן אותה דרך שתי אפשרויות מומלצות – אחת היא Later.com אפליקציה בתשלום שאני אוהב שמאפשרת לתכנן את הגריד מראש, והשנייה החינמית היא דרך הפלטפורמה Creator Studio .

תכנון הגריד:

חלון הראווה של הפרופיל, בו כל תמונה צריכה לשרת אתכם היטב במקרה שילחצו עליה. כולן צריכות להיראות מקצועיות, וכדאי ליצור התאמה כלשהי ביניהן. המטרה ליצור תחושה שברגע הכניסה לפרופיל העוקב מקבל את התוכן שלכם בצורה חוויתית. אפשר לעשות את זה על ידי העלאה בצורה של שורות, טורים, או להשתמש באחידות של פילטר. ניתן לערוך את התמונות לפני העלאה באפליקצייה Lightroom, בה אפשר לרוץ על כל התמונות עם פילטר קבוע. לא משנה אם תבחרו בתבנית עבור העלאת הפוסטים ואיזה, כדאי לתכנן משהו מראש ולבחור קונספט שתוכלו להתמיד בו. במידה ויש לכם כרגע תמונות בגריד שאתם רוצים למחוק, אפשר פשוט להעביר אותם לארכיון וכך הם ישמרו לכם ותוכלו לסדר גריד חדש. אם תחזירו אותם מהארכיון, הם יחזרו לזמן שבו היו במקור. 

כמה פוסטים להעלות בשבוע באינסטגרם?

זו שאלה נפוצה מאוד ואני מאמין שיש לה יותר מתשובה אחת נכונה. העיקרון שאני הולך איתו הוא להבין מה כמות התוכן האיכותי שיש לי את היכולת לייצר, ולהעלות אותו בתדירות קבועה. זה יכול להיות פעם ביום, שלוש פעמים בשבוע או רק פעם בשבוע. 

שלבי העלאת פוסט לאינסטגרם:
  • עריכת התמונה- בתוך האפשרויות באינסטגרם או באפליקציה חיצונית כמו Lightroom.
  • כתיבת תיאור- התיאור הוא מכפיל כח של הפוסט. אם פעם הוא היה חייב להיות ממש קצר, היום גם העוקבים וגם האלגוריתם מעריכים חפירות מעניינות ורלוונטיות. הכי חשוב זה שהוא יתן ערך מוסף, וכדאי לנסות לעודד למעורבות עוקבים – באמצעות בקשות או שאלות בסיום התיאור. 
  • האשטאגים – חשוב להשתמש בכמות האשטאגים רלוונטית שמתאימה לתוכן הספציפי.
  • תיוג ומיקום- תייגו את האנשים הרלוונטיים, תנו קרדיט למי שצריך, ותייגו מיקום ספציפי של איפה שאתם נמצאים כדי להגביר את חשיפת הפוסט.
הסטורי:

סטורי הוא כלי חשוב ודרך מרכזית שבה צורכים היום תוכן היום באינסטגרם. חוץ מזה שהוא מצולם בצורה אנכית ונמחק אחרי 24 שעות, הוא מהווה הזדמנות להצצה מאחורי הקלעים, לתקשר עם הקהל שלכם ולעודד למעורבות. חשוב לצלם את התוכן בצורה שמותאמת לסטורי, ולהוסיף אלמנטים יצירתיים בצורה מגוונת כמו גיפים או פילטרים. כדי לעודד למעורבות רצוי לחקור את הפונקציות השונות של הסקרים והשאלות – אחלה דרך ליצירת תוכן. אם הסטורי היה מוצלח, שייכו אותו להיילייט הרלוונטי בפרופיל שלכם. שימו לב – זה קל להעלות סטורי, אבל זה לא אומר שלא צריך להשקיע בו – זכרו שכל סטורי יכול גם להוסיף לכם עוקבים וגם להוריד עוקבים. 

איך לצמוח באינסטגרם?

אם הגדרנו ומיתגנו את הפרופיל כראוי, יצרנו תוכן איכותי, זה הזמן לצמוח. איך להגדיל את החשיפה של הפרופיל? מה זה אחוז המעורבות ואיך להגדיל אותו? תהליך הצמיחה הוא אינסופי. צעד צעד, סנטימטר אחרי סנטימטר. יאללה בואו נתחיל עם כמה טקטיקות לצמיחה באינסטגרם.

האשטאגים:

האשטאג, סולמית, זה בעצם קטגוריה. עם ההקלדה של מילים אחרי האשטאג נעשה שיוך של התוכן לקטגורייה שכבר קיימת או לקטגוריה חדשה. באמצעות ההאשטאגים אינסטגרם לומד על התוכן שלנו ולמי הוא יכול להתאים, ואנשים רבים עוקבים אחרי האשטאגים שמעניינים אותם.
האשטאגים זו אחת הדרכים העיקריות להביא לחשיפה של התוכן שלכם לאנשים שעדיין לא עוקבים אחריכם. חשוב להשתמש בכל פוסט ב-10-20 האשטאגים. 

באיזה האשטאגים להשתמש? איספו האשטאגים שרלוונטיים לנישה שלכם ותבדקו שהפוסטים שלכם יכולים להשתלב בהם יפה. תוכלו למצוא אותם באמצעות החיפוש וההצעות בתוך אינסטגרם או עם תוכנות חיצוניות כמו later.com או flick.tech למחקר האשטאגים. חשוב להשתמש בהאשטאגים מעט שונים בכל פוסט, ולא להשתמש בהאשטאגים הגדולים ביותר אלא אם כן החשבון שלכם כבר חצה את ה-10,000 עוקבים. 

מעורבות:

אחד המדדים העיקריים לאיכות של פרופיל, מעבר לכמות העוקבים הוא אחוז המעורבות. החישוב הוא כמות המעורבות הממוצעת (תגובות ולייקים למשל) בפוסטים האחרונים שהעליתם, לחלק בכמות העוקבים שלכם. אם הגעתם ל10-20 אחוז, המצב מצוין. אם החשבון שלכם כבר מונה כמה אלפי עוקבים – גם 3-5 אחוז יכול להיות מצב בסדר גמור.  המדד הזה מייצג עד כמה העוקבים שלכם פעילים בחשבון שלכם, וחשוב לקחת אותו בחשבון.

אני ממליץ מאוד להיות מעורבים בפרופילים של מתחרים, שותפים ובהאשטאגים הרלוונטיים לכם – להגיב תגובות עם ערך באופן קבוע. אם תעשו את זה 10-20 דקות בכל יום אתם תרגישו את ההבדל די מהר. כאשר מגיבים לכם לתמונות, חשוב תמיד להעריך ולהגיב בחזרה. שולחים לכם הודעה פרטית? כדאי להגיב תוך יום. אם העוקבים אוהבים אתכם תחזירו להם תמיד אהבה וזה יעודד אותם לחזור שוב.

צבא של תומכים:

נסו לייצר לכם צבא קטן שיעזור לכם להגדיל את החשבון. מי האנשים הקרובים שיש להם אינטרס שתצליחו? משפחה, חברים, קולגות ושותפים לדרך. אפשר לרתום אותם למטרה באופן קבוצתי או באופן אישי. בהנחה שהם קהל שרלוונטי אליכם לחשבון, כאשר אתם מעלים פוסט חשוב מומלץ לשלוח להם אותו ולבקש מהם להגיב. אינסטגרם אוהב כשבשעה הראשונה להעלאת הפוסט יש תגובות ומעורבות וכך הוא יודע לחשוף אותו ליותר אנשים.

שיתוף הדדי:

צרו קשר עם עמודים שיש להם קהל רלוונטי, ותחשבו איך אפשר לתת להם ערך באמצעות תוכן. למשל כאשר אתם מעלים סטורי מפרגן לעמוד כלשהו ומתייגים אותו, יש סיכוי גבוה שהוא ישתף את הסטורי אצלו וזה יכול להוביל לכניסות אליכם לפרופיל. אפשר גם לתאם מראש שיתוף הדדי עם עמוד הוא עסק שמשלים אליכם, לתייג אחד את השני ולהעלות וככה בעצם לחלוק קהלים.

וידאו:

אינסטגרם מחפש לקדם תוכן וידאו כמה שיותר, והחשיפה לתכנים וידאו היא גבוהה מאוד. מומל לייצר תוכן וידאו המיועד גם לסטורי וגם לפיד, ולשלב אותו באסטרטגיית התוכן שלכם. המפתח להצלחה עם וידאו זה עולם שלם, החל מלצלם בסמארטפון ועד הפקות וידאו מקצועיות. זה נושא רחב שאתייחס אליו בפעם אחרת, רק חשוב שתהיו מודעים לחשיבות שלו 🙂 

קידום ממומן באינסטגרם:

חשוב לדעת שפרסום ממומן זה עולם מורכב הדורש מומחיות ואנשי מקצוע ועולה לא מעט כסף. אם אתם חושבים על להתחיל בפרסום ממומן, אני ממליץ לחשוב האם זה משהו שתוכלו להתמיד איתו אופן קבוע – האם יש לכם תקציב שיווק חודשי להוציא? כשמתחילים בפרסום ממומן, קשה מאוד להפסיק מכיוון שהוא מגביל את החשיפה האורגנית של העמוד. יש הטוענים שאינסטגרם “מעניש” עמודים שהחלו לשלם כסף והפסיקו, ומבטל להם חלק מהחשיפה האורגנית. בנוסף, אם התוכן שלכם לא איכותי ולא נותן ערך לקהל – זה לא משנה כמה כסף תשפכו עליו בקידום ממומן, זה יהיה בזבוז כסף כי זה לא יקדם אתכם. מצד שני, במידה ואתם בכל מקרה משקיעים בקידום ממומן בפייסבוק – בקליק אחד אתם יכולים לפרסם גם באינסטגרם ללא עלות נוספת. אם אתם מתעניינים באפשרות של קידום ממומן, צרו איתי קשר לפרטים נוספים.

פילטרים ממותגים:

אם אתם גולשים בסטורי בוודאי שמתם לב למותגים שונים שיש להם פילטרים  שמקדמים אותם וגורמים לאנשים לשתף אותם. לי באופן אישי יש פילטר של הזקן שלי בתלת מימד שהגיע כבר למאות אלפי צפיות. אבל חשוב לדעת – זהו פרסום עקיף, זו אחלה דרך למיתוג אבל היא לא זולה.  

לסיכום

אני באמת מאמין שאם תשקיעו בבניית הפרופיל בצורה ממותגת, תיצרו תוכן איכותי ותתמידו בטקטיקות של צמיחה – ההצלחה היא רק עניין של זמן. חשוב רק לזכור להתקדם תוך כדי נתינת ערך כל הדרך. מקווה שלמדתם משהו חדש, ואם יש לכם שאלות על כל נושא שדיברנו כאן – תרגישו חופשי לפנות אלי בכל פלטפורמה. 

בהצמחה!

לאינסטגרם של גלעד המזוקן

לפרטים על קורס האינסטגרם המלא

אהבתם את הפוסט?

קבלו עדכון בפעם הבאה שפוסט יעלה

קליק לשיתוף

פוסטים אחרונים מהבלוג

טופס פטור זקן להורדה

טופס להגשת בקשה לפטור זקן (הדפיסו את התמונות מקובץ נפרד) רוצה להוציא פטור זקן? כנס למדריך לפטור זקן בקישור הזה. רוצה להוציא פטור זקן? כנס

קרא עוד »